Blog mu oda ne be?

En son blog yazalı ne kadar olmuştu ya, en son dinazorlar falan vardı ışığa yürürdük falan. 4-5 ay oluyor herhalde, kapatma nedenim ise satmıştım blogumu biraz garip oldu değil mi? blog satmak hmmm oturup düşünelim. Hosting almak için blogumu satmam sonradan acayip üzmedi değil onca fikrim, düşüncemi satmıştım evet biraz aptalca bir karardı, sahalardan çekildim kısa süreli.

Aklımda bir kaç fikir vardı Youtube kanalı açarım Vlog çekerim ordan yürürüm falan derken oldu mu hayaller Paris hayatlar Adana, hiçbir şey okumanın yerini tutmuyor aslında, Wattpad, PDF kitaplarmış oymuş buymuş hepsi bana samimiyetten uzak hiç biri kanlı canlı kitap okuyan birinin yerini tutmuyor.

Okumaktan daha iyi bir şey varsa oda üretmek

Bir de okumak değil de üretmek var, üretmek okumaktan daha zevkli daha önemli daha değerli, üretmek derken öyle saçma sapan değil kaliteli, uzun ve özgün yazılar, makaleler üretmekten bahsediyorum. Şu sıralar internette dolanmaya fazla vaktim olmuyor Sosyalmedya.co’da bir yazıda uygulama gördüm adı Pocket bundan daha sonra bahsedeceğim zaten ama özetlersek yazıları uygulamaya kaydediyor ve çevrimdışı okumanızı sağlıyor.

Bir yazı mı gördün yükle babacım, indir babacım nasıl olsa okurum, İstanbul’da yaşayanlar bilir Metrobüste etrafa bakmak hiç de zevkli değil size bakan öldürecekmiş gibi süzen gözler mi dersin yoksa iğneleyici bir şekilde bakan gözler mi kaçmanın da bir yolu var kapıya yapışacaksın yoksa geçmiş olsun.

Okula giderken, gelirken, dışarıda bir yere giderken, otururken, uçarken, kaçarken her yerde açıp okuyorum bir de bir kaynak buldum nasıl daha önce duymadım bilmiyorum medium.com diye bir sosyal ağ varmış resmen özgünlük akıyor, giriyorum rahat 10 makale indiriyorum bir de okuyacağım zaman kulaklığımı takıyorum oh misss, hem kendimi geliştiriyorum hem vakit geçiriyorum daha ne isteyeyim.

Kötü eleştirilere alışık olmalısın

Okuma alışkanlığımı tekrardan kazandım ve bu bana bir yazma, üretme isteği uyandırdı çünkü okudukça bir fikrim oluyor bir şeyleri düşünüyorum, eleştiriyorum bazen çoğunluğun tarafında bazen de bomboş bir tarla tarafında oluyorum ama yine de bir şeyler yapıyorum, bunlar birikiyor birikiyor ve bir yerlere yazmam gerekiyor bunları birilerine göstermem feedback almam. Önce ki blogumda edindiğim bir tecrübe kötü eleştirilere hazır olmalısın yoksa yıkılmaya mahkumsun.

Evet üzülüyoruz, ”niye böyle dedi ki şimdi bu” diye iç geçiriyordum hatta ama sonradan dank ettim nasıl hayatta tecrübeler, başarısızlıklar insanı geliştiriyor ise aynı feedback’de öyle geliştiriyor sadece o kısmı görebilmek.

Kötü eleştiri geliyor diye iyi mesajlar gelmeyecek değil her halde, belki de bana hep güç veren, bu bloga tekrardan başlamamı hatırlatan en önemli neden Nihal ablam, kendime hep ”neden açtım ki yine bir ton dert” dediğim de hep bu maile bakarım birilerinin beni cidden okuduğunu bilmek insana mutluluk veriyor. Teşekkürler Nihal Abla